De wereld van display advertising
Weten hoe u effectief een display advertising campagne kunt beheren in uw affiliate netwerk? Wij vertellen waar u uw aandacht aan moet besteden!
Wanneer het om display advertising gaat, is het belangrijk om te weten dat de reclame kosten in het VK van 2020 tot 23 biljoen ponden heeft gekost. Één derde hiervan komt vanuit paid search, gevolgd door TV en digitale display (bron: statista.com).
Het maakt niet uit hoe u de campagne uitvoert, het is relatief goedkoop om een display advertentie te beheren. Met slechts een afbeelding en een stukje tekst, kunt u beginnen met het maken van display ads-campagnes. Dit zal u helpen met het aantrekken van nieuw verkeer of het retargeten van website drop-outs.
Hoe u een display advertising campagne kan managen in uw affiliate netwerk
Advanced store, één van ons display partners, kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is voor adverteerders om nieuwe banner sets te creëren die gekoppeld zijn aan de verschillende promoties en evenementen in het kalenderjaar, zoals Valentijnsdag, Pasen, Black Friday, Kerst, etc.
Zij adviseren ook om banner sets te maken die specifiek zijn gecreëerd voor merk herkenning, prospectie en een andere vormen van retargeting. Het publiek is niet hetzelfde, daarom moet de boodschap ook verschillen zijn. Uw eigen banners kan ook gebaseerd zijn op specifieke locaties of producten.
Zorg ervoor dat u de banners van te voren maakt en uploadt in uw eigen affiliate netwerk, zodat u of uw accountmanager dit kan communiceren met uw display partner & publisher. Uw partners hebben altijd de tijd nog om alles te organiseren, vooral in hoogseizoenen.
Een efficiënte manier om banners automatisch up to date te hebben door uw display partners is om uw afbeelding (of impressie) links in uw aangesloten netwerk te overschrijven. De banners worden veranderd, maar de link blijft hetzelfde. Dit zorgt ervoor dat de partner de nieuwe afbeelding automatisch weergeeft.
Meestal geeft uw affiliate netwerk statistieken weer, waarin staat welke banners formaten het beste presteren. Dit is meestal een goede manier om de effectiviteit van uw advertentiestrategie te beoordelen.
Nog een belangrijk punt is om ervoor te zorgen dat uw ads op de juiste websites zijn geplaatst, dus niet op de websites waar de reputatie van het merk wordt beschadigd. Display partners hebben meestal een standaardblacklist van negatieve websites waar de ads niet geplaatst zijn. Als er andere specifieke websites die u wilt vermijden, communiceert u dit met uw display partner.
Hoe u uw advertentie kunt ontwerpen
De basis ontwerpprincipes om een goede display advertentie te creëren zijn onder andere:
– De kleur die bij de brand identiteit past en de juiste emotie oproept.
– Afdruk die leesbaar is en in contrast is met uw achtergrond.
– Hoge kwaliteit en relevante afbeeldingen.
– Een logo dat duidelijk is en uitblinkt.
– En uiteraard, een omroep tot actie, oftewel call-to-action (CTA) knop om klikken te generen.
Hoe u uw campagne nog effectiever kan maken
In plaats van alleen uw product presenteert, kunt u een klant laat zien die uw product/dienst gebruikt. Gebruikers zijn meestal meer betrokken bij een advertentie waarin de mensen in kleurrijke & positieve omgeving zit in plaats van in een gesloten ruimte zoals een kamer.
Er bestaat een fenomeen dat “ad blindness” wordt genoemd: dit betekent dat bezoekers van een website, bewust en onbewust banner-gerelateerde informatie negeren Dit betekent niet dat banneradvertenties geen invloed hebben op bezoekers. Echter, dit betekent dat de banners opvallend moeten zijn als je de advertenties goed wil laten presteren. Later in het artikel gaan wij u laten zien dat native of videoadvertenties een manier is om dit te overwinnen.
Meest effectieve bannerformaat
Het advies is om zoveel mogelijk bannerformaten te hebben om de meeste plaatsingen op websites te kunnen dekken, maar er zijn enkele banners die de advertentiewereld zeker domineren.
89% van alle ads impressies zijn gemaakt van deze 4 grootte:
300×250 Medium Rechthoek
728×90 Scorebord
320×50 Mobile Scoreboard
160×600 Brede Skyscraper
Laten we een paar van deze meer in details bekijken:
300×250 Medium Rechthoek is zeker weten het meest populaire bannerformaat, het heeft een globale frequentie van 40%. Deze is populair, omdat het goed werkt voor zoals mobile telefoon als de desktopcomputer. Deze banner is vaak geïntegreerd in content zoals tekstartikelen. Het wordt meestal gezien als minder storend dan grotere formaten. Het is een relatief kleine maat banner, dus u moet goed gebruik maken van de ruimte en de boodschap moet straight to the point zijn.
728×90: De Scoreboard (oftwel de horizontale banner) is de tweede meest populaire bannerformaat wereldwijd met frequentie van 25%.
De horizontale banner is normaal gesproken bovenaan te zien op websites, maar soms ook onderaan. “Above the fold” advertenties hebben de neiging om beter te leveren dan de banners onderaan de pagina – simpel gezegd omdat er weinig mensen zijn die helemaal naar beneden scrollen. Daarnaast, wanneer zij eenmaal klaar zijn met scrollen, hebben ze het gevoel dat ze al klaar zijn met de content en ze dus minder snel op iets anders zullen klikken. De mobile telefoon is de desktopcomputer gepasseerd als het hoofdapparaat geworden voor browsen, 63% van al het internetverkeer in 2017 bestaat uit telefoon. Mobiele advertenties kunnen weergegeven worden wanneer je aan het browsen bent en direct in de app zelf.
De mobiele scoreboard (320×50) is tot nu toe de meest gebruikte advertentie voor de mobiele telefoon. Deze formaat wordt het meest intensief gebruikt in apps, vaak weergegeven als een banner onderaan het scherm.
160×600: De weide skyscraper banner, soms de “standing banner” genoemd, is de meer voorkomende tussen de twee skyscraper banner met 12% wereldwijd voorraad. Het is geplaatst langs de zijbalk van een website. Deze zijn niet telefoon-vriendelijk, en hun bereikt neemt af, maar ze worden nog steeds veel gebruikt voor desktop browsing.
Er is een dunnere versie van deze advertentie, genaamd skyscraper, met de maat van 120×600. Deze zijn gericht op de websites die de Wide Skyscraper niet kunnen accommoderen, maar als u tussen de twee kiest, is de Wide Skyscraper uw veiligste gok.
Andere soorten display advertising
Native advertentie
Native advertenties zijn meer naadloos geïntegreerd in de klantervaring, aangezien deze advertenties typisch gezien een mix zijn van informatie & promotie. Zij mengen zich in de content dat hun omringt en zijn meestal te vinden aan de zijkant of onderaan van een pagina of artikel. Gebruikers geven in het algemeen meer aandacht aan deze soort advertenties dan aan standaard display-advertenties.
One statistic: Native advertenties geven 40 keer meer clickthrough rate (CTR) in vergelijking met traditionele display ads. Met name, native ads CTR zijn bijzonder hoog in de categorieën van huisdieren, eten & drinken, en familie & opvoeding.
De typische formaten voor native advertentie vereisen één vierkant (627×627) en één rechthoek ad (1200×627). U heeft dan uw eigen tekst nodig met een Head (meestal 20 karakters max), Body ( 90 karakters max), en een Call-to-action (15 karakters).
Video ads:
Video is duidelijk een essentieel onderdeel geworden van de advertentiestrategie. Adverteerders zullen meer bronnen en tijd nodig hebben, maar gebruikers zijn veel meer betrokken bij de ads.
Video ads zijn duidelijk erg populair in social media, maar kunnen ook te vinden zijn op vele websites van publishers en bestaan ook in de vorm van native video ads
Toen MediaMind voor zes maanden meer dan drie biljoen ad impressies wereldwijd had geanalyseerd, zijn ze erachter gekomen dat prospects 27,4 keer vaker doorklikken op online video advertenties in plaats van standaardbanners. Onderzoek stelt ook dat de gemiddelde gebruiker 95% van de inhoud onthoudt, wanneer het wordt bekeken in een video vergeleken met 10% wanneer het wordt gelezen.
Start u display campagne met advanced store
Advanced store heeft al jaren met ons samengewerkt. Zij kunnen uw display campagne steunen op een nationaal of internationaal niveau op alle industrie. Zij kunnen u assisteren met multi-lingual native ads creaties en u adviseren over de beste praktijken. Bovendien werken ze puur op basis van kosten per bestelling om ervoor te zorgen dat u het meeste rendement op uw investering krijgt.